»

març 26 2013

ASSEMBLEA 2013 – COMUNICAT DE PREMSA

El passat divendres dia 22 de març es va celebrar la darrera assemblea ordinària de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Mallorca –FAPA MALLORCA.

FAPA MALLORCA representa 180 associacions de mares i pares, més conegudes com APIMA, AMIPA, AMPA o APA, en les quals nosaltres hi participam perquè tenim fills i filles en edat escolar.

Les associacions de mares i pares d’alumnes vàrem aprovar per unanimitat la memòria d’accions del 2012, sens dubte un dels anys més difícils que ha viscut l’EDUCACIÓ a tot l’estat i en especial un any complicat per les APIMA que han vist com es reduïa el seu finançament per part de la Conselleria i es posaven tots els entrebancs possibles a les nostres actuacions.

Destacaren entre les accions del 2012: la recollida de 13000 signatures contra la política de retallades, la campanya “Així el meu fill no comença” i la jornada del 28N en la qual es va demostrar la importància del PAPER de les APIMA a les comunitats educatives.

“Som l’element subversiu de les comunitats educatives, a les famílies no ens poden controlar des de l’administració perquè no tenen cap capacitat de coacció sobre nosaltres. Per això, ens intenten silenciar a cop de decret o ens intenten dividir amb sistemes d’escolarització com el que es planteja pel curs 2013-14. Malgrat tot, les conviccions de qualsevol pare o mare són clares i el nostre objectiu no és altre que la Defensa d’una educació pública de la qualitat pels nostres fills/es i d’aquí no ens mouen”, varen ser algunes frases que es varen sentir a l’assemblea.

També es varen aprovar per unanimitat el projecte anual i el pressupost pel 2013, en la mateixa línia reivindicativa de l’any anterior  i va quedar molt clar per part de tots els assistents que cal mantenir l’actitud de denúncia i al mateix temps recuperar la iniciativa a les nostres tasques dins la comunitat educativa.

En aquest sentit, no va faltar un espai per a què algunes APIMA poguessin exposar les seves bones pràctiques. Així el col·lectiu d’APIMAS de Calvià ens va explicar la seva lluita de molts d’anys per arribar a aconseguir la constitució del Consell Escolar municipal de Calvià i l’APIMA de l’IES Josep Sureda i Blanes ens va presentar el seu “Pla d’Acompanyament a l’estudi” com a resposta a la desaparició dels suports de l’administració pública.

Altres temes que es varen parlar varen ser: el problema de l’Amiant a les escoles, d’actualitat per la campanya mediàtica de l’edifici de la Policia Nacional, i el problema de l’aplicació de l’IVA a les activitats de les APIMA.

La junta directiva de FAPA Mallorca va repetir al llarg de la reunió en moltes ocasions el compromís del nou projecte per continuar treballant la proximitat entre socis i federació, conscient de la realitat de les APIMA de la nostra illa, de la seva diversitat i de la dificultat que suposa representar una Federació que no té cap color i a l’hora els té tots.

L’assemblea va concloure amb la convicció de que el 2013 és presenta com un repte en el que cal treballar plegats per fer-nos sentir com una sola veu.

FAPA Mallorca

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Pots usar aquestes HTML etiquetes i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>