Consultau totes les notícies relacionades amb el TIL
L’elaboració del TIL i la seva aprovació ens té a tots molt ocupats aquestes setmanes.
Hi ha molta confusió, terminis per cumplir, documents d’última hora…
Aquest recull té l’objectiu de ser una “caixa d’eines” que vos ajudi amb el procés.
Anirem afegint-hi el material que considerem important, anau consultant la pàgina per estar al dia.
I no dubteu en demanar o comentar el que vulgueu a la secció de comentaris, al final de la pàgina.
Recull de documents de rebuig al TIL
Presentació PREZI Desmontant el TIL
LA NORMATIVA
[NOU] 9/03/14 Ordre de desenvolupament del TIL [BOIB ]
5/02/14 Esborrany d’avantprojecte d’ordre de desenvolupament del TIL
6/09/13 Decret-Llei TIL (obliga a l’aplicació del TIL malgrat els autes TSJIB)
9/05/13 Instruccions aplicació TIL
20/04/13 Decret de Tractament Integrat de les Llengües (TIL) BOIB
Calendari aprovació TIL
Expedient sancionador a 3 directors d’IES (Menorca)
Resolucions per imposar el projecte TIL d’Inspecció a 4 IES [1] [2] [3] [4]
Autes del Tribunal Superior Justícia IB a recursos de UGT [1] i STEI-i [2] (paralitzen cautelarment l’aplicació del TIL) 6/09/13
Què és un Decret-Llei? (Viquipèdia)
Anunci de la Conselleria
Comunicat Associació Directors Secundària (7/09/13)
CCOO denuncia al Govern per prevaricació i desobediència al TSJB (13/09/13)
LA CONSELLERIA
ELS EXPERTS
Sobre el model lingüístic escolar de les Illes Balears (Dept. Pedagogia Aplicada, UIB)
Llengua i Escola (Dept. Filologia Catalana, UIB)
Llengua, educació i sensatesa (UIB, UOC, IEC i altres)
Garantir l´accés de tothom al plurilingüisme – Assoc. Directors Secundària (16/08/13)
Comunicat TIL Associació d’Inspectors ADIDE-Balears | (2/09/13)
Declaració de la UIB | (11/09/13)
Comunicat Escola Oficial d’Idiomes Palma (19/09/13)
Comunicat Assoc. Professorat d’Anglès (APABAL) (20/09/13)
Comunicat Dep. Pedagogia Aplicada UIB (20/09/13)
Comunicat Consell de Govern UIB (24/09/13)
Comunicat Facultat d’Educació UIB (8/10/13)
Comunicat Consell Dept. Filologia Espanyola (8/10/13)
Informe FEDEA: Bilingüisme a Madrid | (09/13)
Informe ADESMA: Avaluació inicial anglès 1r ESO | (12/13)
Informe ADESMA: Aplicació TIL a 1r ESO | (02/14)
Congrés El Paradigma Plurilingüe | (04/14)
[NOU] Informe ADIPMA: Aplicació TIL a Primària | (05/14)
[NOU] Informe Directors i Inspectors: FADESIB-ADIPMA-ADIDE | (05/14)
LES COMUNITATS EDUCATIVES
Comunicats FAPA Mallorca:
- 22/04/13 – El Decret de Tractament Integrat de Llengües
- 30/05/13 – El Govern menteix a les famílies
- 07/06/13 – Les APIMA i els projectes dels centres
- 23/08/13 – Reclamació a la Defensora del Poble
- 30/08/13 – Reclamació a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat
- 06/09/13 – Demanam la dimissió dels responsables de la Conselleria
- 29/04/14 – Proves diagnòstic TIL
- 09/06/14 – TIL i el final de curs
Desmontant el TIL – les mentides del TIL
Presentació PREZI: Desmontant el TIL
Recollida de firmes digital – COAPA
Full de rebuig families – proposta de document de rebuig
“Sense cap ni peus” – Plataforma per l’Educació Manacor
Recollida de firmes – Plataforma per l’Educació Manacor
CALENDARI D’APROVACIÓ
Procediment d’elaboració i aprovació (Instruccions aplicació TIL)
- Abans del 25 de maig la CCP ha d’elaborar el primer esborrany
- Abans del 4 de juny s’han d’haver recollit les aportacions del claustre i de les APIMA
- Els centres que optin per un projecte alternatiu (art. 20) abans del 4 de juny també hauran d’informar a les famílies i fer una consulta no vinculant (votació)
- Abans de l’11 de juny la CCP ha d’elaborar el segon esborrany, amb les aportacions que es considerin
- Abans del 20 de juny el Consell Escolar ha de sotmetre a votació el segon esborrany (s’ha d’aprovar per majoria de 2/3 parts)
43 comments
5 pings
Anar al formulari de comentaris ↓
Cristina
28 maig, 2013 a 1:05 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
moltes gràcies per aquesta informació, ens anirà molt bé per informar a les famílies !
Natascha
28 maig, 2013 a 11:28 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Hola
Cada vez me confundo más con el TIL. Ahora resulta que se ha dictado la versión 2.0 de las instrucciones sobre el TIL (y lo que te rondaré morena). ¿Las habéis visto? Aquí os dejo el link al documento. Si con el pretenden “aclarar” qué es lo que han de hacer los centros y sus respectivos consejos escolares, me da que no lo han conseguido. Me sentaré con un “noaltil”, una taza de valeriana, el decreto y las versiones 1.0 y 2.0 de las instrucciones para ver si consigo entender algo. Aaaaghhh
https://www.dropbox.com/s/us4yddtgpwvsoc1/Instruccions_Secretari_Autonomic_adre%C3%A7ades_a_DIE_DepPlanif_coorTIL%282%29.pdf
Miquel Àngel
28 maig, 2013 a 12:10 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Es tracta d’unes instruccions dirigides als inspectors educatius, no dirigides al centres educatius, m’agradarà veure la resposta de les associacions de directors.
Infumables de totes totes!!
Però una lectura detinguda ens diu que no aporta res nou a les instruccions anteriors, no hi ha motiu per no seguir endavant amb els ALTERNATILs, que no curen però rebaixen el malestar lingüístic.
Ens recorda molt a les instruccions de darrera hora abans de les tancades del 28N i el 25A.
Asusta que algo queda!
admin
3 juny, 2013 a 13:45 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gràcies per l’aclariment.
AMiPA IES Calvià
31 maig, 2013 a 13:54 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gràcies per facilitar el nostre treball. Informarem a les families
rosa maria
3 juny, 2013 a 13:35 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gràcies per tota la feinada que estau fent i per facilitar informació a totes les famílies. M´agradaria fer una proposta: per què no el.laboram un full de discrepància per a les famílies que no estan d´acord amb el TIL i si n´aconseguim un bon grapat feim registre d´entrada a Conselleria dia 20. Al manco que vegin que hi ha moltes famílies que no hi estan d´acord!!!!!
admin
3 juny, 2013 a 13:44 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Hola Rosa Maria, gràcies pel teu suport.
Si revises l’apartat “LES COMUNITATS EDUCATIVES” veuràs que hem afegit
– un full de rebuig per a les famílies, que se pot signar a títol individual o com a APIMA
– un full de recollida de signatures, una iniciativa que ens ha arribat de la Plataforma de Manacor (plataformapereducacio@gmail.com)
Si aquesta recollida va endavant podem organitzar alguna recollida per enviar-les juntes a la Conselleria. Des de FAPA Mallorca farem el possible per canalitzar totes les vostres inciatives.
Salut,
FAPA Mallorca
FRANCESC RIERA
19 setembre, 2013 a 12:56 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Bon dia, m’agradaria saber a quin lloc vos concentrareu avui vespre per a la nit de l’art. També vos propòs, ja que no hi ha manera de canviar-los, i fet que ahir quan es van enregistrar les cartes a la Conselleria, que els enviem un carregament de carabasses ben grosses. Ja que l’únic que els podem donar són carabasses.
Salut i Força.
Miquel Àngel Guerrero
20 setembre, 2013 a 10:38 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Francesc, ens sap greu no haver-te pogut respondre a temps, però ahir va ser un dia “intens” i no poguérem estar pendent de la web.
Per a preguntes “urgents” vos recomanam que contacte per telèfon o un correu directe a info@fapamallorca.org
Aquests dies les propostes d’acció van sorgint d’una manera molt horitzontal i descentralitzada, encara que intentam recollir el màxim d’informació possible.
I això de les carabasses… 🙂
Ho anam pensant, d’acord?
isabel pilar
20 setembre, 2013 a 10:20 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Me gustaría que me aclararan si todo el tema de la huelga del TIL es porque realmente temen no enseñarles bien a nuestros hijos las materias que correspondan en inglés o simplemente es una pataleta porque quieran la IMPOSICION del catalán a todos los niveles y por encima de todo.
Yo estoy llegando a la conclusión esa ya que pienso que en un país como el que por desgracia estamos viviendo ésta terrible crisis que nuestros hijos aprendan también inglés no es un inconveniente sino UNA GRAN VENTAJA.
Miquel Àngel Guerrero
20 setembre, 2013 a 10:45 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Hola Isabel,
l’opinió de FAPA Mallorca està explicada als comunicats que hem emès i que pots trobar a la pàgina sobre la vaga.
Però el que pensam és que tots ens hem d’informar i després arribar a la vostra opinió particular.
Per això feim l’esforç de posar al vostre abast tota la informació que pensam que vos pot ajudar i organitzar assemblees informatives.
Te recomanam que t’informis i et posis en contacte amb els mestres de la teva escola, ells millor que ningú et podran explicar els motius que els han duit a fer vaga.
Gràcies.
isabel pilar
20 setembre, 2013 a 20:37 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gracias Miguel Anguel,
Me he informado suficientemente con los profesores de mis hijos y en parte entiendo y apoyo sus quejas, pero lo que me molesta soberanamente es el tema de las camisetas verdes con el lazo catalán. A mí me parece justo que ellos quieran aplicar el TIL progresivamente pero me sigue dando la impresión de que aquí hay mucha gente que no cede en el tema del catalán. Yo soy mallorquina, ellos son mallorquines no catalanes, debemos enseñarles a nuestros hijos nuestra identidad mallorquina y sin perder por supuesto el castellano y con esa aplicación progresiva del Inglés, cosa la cuál me parece perfecta (muchas puertas se le abrirán en el futuro con ese idioma) apoyaré a los profesores si realmente lo que les importa es la correcta educación de nuestros hijos no la rebaja o supresión del catalán. Saludos.
admin
26 setembre, 2013 a 2:25 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gracias por compartir tu opinión.
Marc Líndez
16 octubre, 2013 a 14:05 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
tens tota la raó
nureddunna
24 setembre, 2013 a 10:28 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Estoy totalmente de acuerdo con Isabel Pilar, lo único que preocupa a los docentes es el CATALAN, no miran ni por asomo el perjuicio que se esta causando a los alumnos, ni son capaces de ver las espectativas de futuro que suponen para ellos.
DE MOMENTO LO UNICO QUE ESTAN HACIENDO ES PERDER EL TIEMPO Y HACERSELO PERDER A NUESTROS HIJOS, ADEMAS DE FOMENTAR, CON OCULTACIÓN DE INFORMACION, EL ABSENTISMO ESCOLAR, PARA EVITAR QUE LES DESCUENTEN LO QUE TOCA DEL SUELDO POR HACER HUELGA.
nureddunna
24 setembre, 2013 a 10:31 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Estoy totalmente de acuerdo con Isabel Pilar, lo único que preocupa a los docentes es el CATALAN, no miran ni por asomo el perjuicio que se esta causando a los alumnos, ni son capaces de ver las espectativas de futuro que suponeel TIL para ellos.
DE MOMENTO LO UNICO QUE ESTAN HACIENDO ES PERDER EL TIEMPO Y HACERSELO PERDER A NUESTROS HIJOS, ADEMAS DE FOMENTAR, CON OCULTACIÓN DE INFORMACION, EL ABSENTISMO ESCOLAR, PARA EVITAR QUE LES DESCUENTEN LO QUE TOCA DEL SUELDO POR HACER HUELGA. NUESTROS HIJOS NO TIENEN POR QUE FINANCIAR LA HUELGA A NADIE.
admin
26 setembre, 2013 a 2:27 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Gracias por compartir tu opinión,
os agradeceremos que mantengamos el respeto por los demás y no realicemos acusaciones no fundamentadas.
Josep llado i nadal
24 gener, 2014 a 0:53 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Encara que en el meu cas ja em va bé que defesin la llengua de Mallorca la veritat es que el que hauriu de fer es anar contra l’imposició d’un mal bunyol que va encontra del vostres propis fills. Consultau a profesors de certes escoles privades i que vos diguin que en pensen sincerament. Es posen les mans el cap…
isabel pilar
27 setembre, 2013 a 0:20 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Muchas gracias nureddunna por entender y compartir mi postura yo también estoy totalmente de acuerdo contigo, yo soy la primera que me apunto a manifestarme por los recortes que les están haciendo a nuestros hij@s en todo, pero yo creo que ya empieza a ser demasiado, estamos casi a principios de octubre y nuestros hijos no han abierto un libro, en la reunión de nuestro colegio se pregunto que como iban aprender todo el temario que les corresponden en este curso y la contestación fue que se pasaría por los temas por encima, eso es normal? ESTAN DE VERDAD MIRANDO POR ELLOS? yo tengo tres hijos de 12, 7 y 4 años y me preocupa mucho que ya en la Consellería ya nos digan que dan por perdido este curso. El mayor a empezado 1º de la E.S.O. Por Dios todo esto merece la pena, por el dichoso catalán? Lo que merece la PENA ES QUE APRENDAN Y QUE LES ENSEÑEN ADECUADAMENTE con más o menos catalán. Gracias
isabel pilar
27 setembre, 2013 a 0:24 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
ah por cierto que se me olvidaba también propongo que se haga una colecta como se ha hecho para la huelga para las aportaciones de los alumnos de los materiales que van a utilizar, no? porque mucho quejarse de los recortes pero en mi colegio siguen pidiendo la misma cantidad de dinero (105 €), no hay recortes para todos pues a pedir menos.
FRANCESC RIERA
27 setembre, 2013 a 7:44 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
A veure, estic cansat de veure comentaris que el que volen els docents és la IMPOSICIO DEL CATALÀ. Ho dic pels comentaris del que signa com a NUREDDUNA, na ISABEL PILAR, i d’altres que puguin sorgir. Aquests comentaris sincerament els trob de molta falta de respecte cap als Catalanoparlants. Som mallorquí i xerr el català de mallorca, el que m’ensenyaren els meus padrins i els meus pares, i que fins ara he xerrat i faig comptes xerrar. També és el que vull que aprenguin els meus fills. Ningú ha faltat al respecte als castellanoparlants. Per tant, aquests comentaris ja no s’haurien de posar.
Evidentment, em preocupa que el meu fill encara no hagi començat a estudiar, ni a obrir un llibre de text. Però això no és culpa dels docents, la culpa és dels I-NÚ-TILS que ens governen, com en Bauzá, na Camps, n’Estarellas, en Delgado, el ministre Werth, …… i molts altres.
Per tant és a ells a qui hem de transmetre la culpa. No els interessa la educació dels nostres fills, només volen una educació sectària i elitista.
Per acabar, m’agradaria llegisseu la carta que va publicar en Rafel Crespí a en Joan Rotger, vicepresident del Consell de Mallorca, i així llevar dubtes.
Per tant deman respecte cap als catalanoparlats per part dels signants com a NUREDDUNA i ISABEL PILAR.
Gràcies.
Francesc Riera.
Aquest és l’enllaç:
http://dbalears.cat/actualitat/opinio/carta-oberta-joan-rotger.html
Begoña
6 octubre, 2013 a 18:52 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
dBalear no es una organización educativa, censuren este post, igual que hacen con los que están a favor del TIL
Begoña
7 octubre, 2013 a 11:21 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
COMENTARIO MODIFICADO POR EL ADMINISTRADOR (28/09/13 – 18:30)
Unos de los Objetivos de la web de FAPA Mallorca se acordó información sobre temas Educativos y permitirnos que los Visitantes puedan acero comentarios y preguntas sobre esta información.
Solamente publicamos información de la propia comunidad educativa o de profesionales de la educación. Siempre después de consensuarlo con los encargados de comunicación.
El Apartado de comentarios no puede ser usada para difundir opiniones de Organizaciones que no están directamente relacionadas con el mundo educativo.
La información que has publicado de la Fundación Círculo Balear no cumple estos Requisitos miedo lo que nos vemos obligados a eliminarla
Atentamente,
Miguel Ángel Guerrero
FAPA Mallorca
¿Por qué no censuráis los que están a favor de la inmersión? Sólo veo censura en los escritos a favor del TIL.
Miquel Àngel Guerrero
7 octubre, 2013 a 11:38 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Begoña
7 octubre, 2013 a 15:35 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Perdona, a partir de ahora pondré enlaces directos, si tengo intención de hacer algo, ya que distinguís totalmente el copia pega del enlace directo.
un saludo,
isabel pilar
27 setembre, 2013 a 14:32 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
En primer lugar D. Francisco yo no le he faltado al respeto a ningún catalanoparlante, vivimos en un estado de democracia en el cuál podemos expresar lo que sentimos y yo lo ejerzo le pese a quien le pese. En segundo lugar yo también me puedo sentir ofendida por Ud. como castellanoparlante por su comentario, que por supuesto voy a seguir hablando como Ud. en catalan, creo que vivimos en Mallorca y no es obligación que todos hablemos en Catalán. Y a mi lo que de verdad me interesa es que MIS HIJOS ( Y POR SUPUESTO TODOS LOS NIÑOS) RECIBAN UNA EDUCACION DE CALIDAD EN LOS TRES IDIOMAS. LA MEJOR. Yo también estoy HARTA de todos los políticos que nos gobiernan, pero también estoy harta de enterarme de que mucho peso de todo esto sea ese tema. Yo soy Técnico Especialista Administrativo-contable FP II y le puedo decir que he tenido que aprender Inglés y Alemán para poder ejercer mi profesión y con ésto le quiero decir que los docentes tienen mucha razón pero también hace más el que quiere que el que no puede (con respecto a lo que he hablado con muchos profesores), quiero que se aplique lentamente como creo todos, pero ni Ud. ni nadie me quitará esa opinión. Y le voy a decir comentarios como el de ud. también deberían de omitirse.
isabel pilar
28 setembre, 2013 a 1:11 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Estimado Francesc
Aquí le dejo un enlace el cuál le puede interesar y recomiendo lea. La verdad oculta que se niegan a ver
15 MENTIRAS DE LA HUELGA DE DOCENTES
EL 27 SEPTIEMBRE 2013.
[…]
COMENTARI MODIFICAT PER L’ADMINISTRADOR (28/09/13 – 18:30)
Pep Ferriol
28 setembre, 2013 a 20:09 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Lamentable la censura de FAPA. No os interesa la opinión de la Fundación Círculo Balear y la elimináis. Muy mala la excusa de que no esta relacionada con el mundo educativo…. Cuando tiene más socios que todas vuestras APAs juntas, la mayoría padres, y sus estatutos recogen la educación en libertad como uno de sus objetivos…
Además, en la nueva mesa de educación estará presente.
En fin, muy democrática la FAPA, no me extraña que no representéis a casi nadie.
Joan
28 setembre, 2013 a 13:13 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Estimats pares i mares,
No estic d’acord amb es TIL, sobre tot pel que suposa no haver consensuat ni l’estructura ni la implantació. Les retallades no han ajudat i obviament que hi ha motius per la protesta. Una bona educació depèn clarament del grau de satisfacció que els i les docents tenen del propi sistema. Tots els recursos seran pocs per millorar aquesta situació. Però dit això, estic realment preocupat per la barreja de questions emocionals, polítiques i d’altra mena que afecten al procés i que sincerament, crec que no són adequats i que fan perdre moltes de raons. Seré molt directe perquè crec que val la pena. La situació actual d’imposició del TIL és un reflex directe de que la immersió lingüística també fou interpretada per molts de pares com una imposició. No seré jo qui no defensi totalment la protecció de la nostra llengua i el dret inal·lienable de que els pares que així ho desitgin facin que els seus fillets rebin educación íntegrament en català. Però si sóm tan democràtics, si se ens plena sa boca dient que sóm super tolerants, tambè caldria que entenguéssim que altres pares tal vegada volen optar per una altra opció. I no per això ha de suposar un atac al català. Simplemente és llibertat, eixa llibertat que ara esteim exiging no sense raó al govern actual.
Si pel contrari, es vol emprar la immersió, no ja per protegir el català, que em sembla perfecte, si no per instaurar i en certa forma, imposar, un sentiment d’identitat “nacional”, relacionat amb la idea dels Països Catalans (idea netament política, absolutament legítima, però no necessàriament compartida), llavors s’esteim equivocant. Jo sóm completament contrari al pensament únic, i a les idees sectàries. Cert personatge que no vull nomenar deia que qui “xarra alemany, ES ALEMANY” i per aquesta inferència incorrecta, va invair Aústria, Polònia, el nord de França, etc. Certament quan veig els llaços amb la senyera catalana, que òbviament no sempre les persones que el duen tenen per què assumir el pancatalanisme, o penjats de les façanes de molts de centres educatius, no m’agrada. Quan un centre penja el llaç amb la senyera catalana, que no balear, ¿vol dir que al seu ideari suposadament asèptic (així deuria ser) assumeix i defensa la llengua i pus, o està defensant la idea dels Països Catalans? Continua no agradant-me, i no crec que la solució sigui la llei de símbols. Però la societat és diversa i no crec que sigui massa democràtic que la direcció d’un centre s’arrogui la capacitat de representació i pengi allà una senyera catalana, que amb tots els respectes, a jo no em repressenta. ¿Què passaria si a qualqu se li ocorregués penjar una llaçada amb la bandera espanyola? No vull ni pensar-ho. Quina democràcia… Jo no la posaria, però crec que per defensar una idea no cal vessar rancúnia ni odi contra res. Cal que s’ho fem mirar.
I enllaçat amb això i com a motiu fonamental d’aquest comentari, està començant a produir-se arran de la vaga una important fractura social, sobretot als pobles, entre els pares que estan a favor de la vaga i aquells que, no estant totalment en contra, tenen un altre criteri o almanco creuen que la immersió no és la solució màgica als nostres problemes de resultat acadèmic, per cert, magnífics fins ara (¿o sí?). Hi ha pares i mares, ben significats amb l’uniforme verd que estan vigilant cada dia quines famílies duen o no als nins a escola, i inclús estan negant el salut i fins i tot canviant el tracte. Les assemblees de pares i mares són adoctrinadores i coaccionants. Tot i que es pot opinar, hi ha molts de pares i mares que no xarren per por a coacció. Semblen realment altres temps, justament aquells que precísament alguns pares i mares, sota el meu punt de vista poc democràtics, estan traguent com excusa per defensar la llengua, i per esclafar el castellà a l’aula, que és el que realment fa nosa del TIL, més enllà d’altres aspectes del mateix.
Crec realment que si no es baixa el to, l’actitud, es pot xarrar una mica més sobre el tema, i mirar realment quin model potser més adequat, deixant al marge idees polítiques relacionades amb el sentiment d’identitat, QUE MAI ES POT IMPOSAR, segurament hi haurà un abans i un desprès de tot aquesta situació, que torn a repetir, no ha estat en absolut encertat per part del Goverm, però que ara enmig del procés de negociació, també la anomenada com unitària (que no ho és en absolut) comunitat educativa, està donant mostres de irresponsabilitat, per anar més enllà d’un sistema educatiu asèptic des del punt de vista ideològic. I vull ser just perquè em consta que n’hi ha moltes visions dintre de la postura contrària al TIL. Sobre tot perquè no es pot deixar a tot l’alumnat (per jo el més important de tota aquesta història, encara que no ho sembli ni pel Govern ni pels vaguistes) sense classe de forma indefinida. Tot i aquesta diversitat, a mi em sembla que la força majoritària sí assumeix que el model d’immersió és innegociable, per tal que la docència completa en català, possibiliti l’incardinació de les idees pancatalanistes, i més enllà independientistes. El problema no està en la legitimitat d’aquestes opcions, que és inqüestionable, si no en la imposició des del sistema educatiu per moure els bressols en aquest sentit.
Crec que cal que les forces polítiques tindrien que consensuar, però de forma real, no imposant, com fins ara, immersió o TIL, un model educatiu que perduri molt de temps i que no es pugui modificar depenent del Govern que guanyi les eleccions.I crec que cal que els pares i mares no entrem en un revival de la guerra civil espanyola, entre feixistes i demòcrates, dels que jo, aquests dies, no sabria massa bé dir qui és qui. Quant l’odi i la rancúnia surten al carrer, i les emocions es desboquen, apareix la pitjor cara de tothom, i les raons, inicialment, justificades, se’n perden.
Espere que l’associació sigui conscient dels riscos de fractura social que les postures de vegades suposen. Que no es pensi que perquè moltes famílies no duen als nins a escola, resulta que donen suport complet a la vaga o tots els seus conceptes. Espere que es pugui respectar les minories, i que es tingui molt de seny amb les conductes respecte dels que no pensen exactament iguals, especialment a aquells que defensen l’esclafament del govern i de tot el que s’apropi al castellà. Defensem la nostra llengua però no a base de prohibir d’altres, perquè estarem fent exactament el que un militar baixet i dictador li va fer a la nostra llengua no fa tants d’anys. Espere que no perdam el nord…
Una abraçada i gràcies per la feina feta pels nostres fillets.
Pep
1 octubre, 2013 a 22:31 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Joan, crec que el teu missatge és totalment encertat i reflexa la realitat que vivim. És realment trist veure lo polititzada que està la nostra escola pública.
Gràcies pel teu texte.
isabel pilar
29 setembre, 2013 a 10:23 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Visto lo visto dejo con gusto esta página totalmente deacuerdo con el comentario de D. Pep Ferriol. Que decepción cuando vemos que nos han dicho la verdad y no sabemos como ocultarla. Por cierto son mis gafas (que estén mal graduadas) o me ha “parecido” ver el lazo catalanista en el cartel de la huelga convocada para ésta tarde?.
Àngela
8 octubre, 2013 a 19:33 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Si realment el que es vol és que s’aprengui anglès a les escoles, com és que en lloc de implamentar esTIL , no es mira de implementar el que ja funciona com per exemple el british council i seccions europees i es deixa d’experimentar amb els infants?
Begoña
26 gener, 2014 a 2:15 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
¿con qué se experimentó el british council y secciones europeas antes de que funcionara con los niños?
Alberto
1 febrer, 2014 a 5:38 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Jejeje… Qué gracia me hace ver que consideráis EXPERTOS únicamente a los NACIONALISTAS de la UIB… Jajaja! 🙂 Si es que el pensamiento único os encanta, el vuestro claro! 😀
Anda, empezad a abrir vuestra mente e id a consultar a otros expertos (los de verdad, no los fanáticos). Y no me refiero a otros expertos españoles, sino INTERNACIONALES… Creo que más de uno se llevaría una gran sorpresa! Jajaja!
Josep llado i nadal
1 febrer, 2014 a 21:23 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
jjajajja mira per on un queu ho sap tot, que es pensa que el seu pensament unic es l`unic que veu bubotes per allà o no ni ha , es creu internacional -no se si de la internacional comunista- i segurament un expert…en fi, als pellasos fan riure i riuen, amb l’espectacle tan sols cal una cosa: mirar i disfrutar dels bufons. Això farem. seguiu seguiu
Alberto
2 febrer, 2014 a 3:54 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Josep, ya sé que para vosotros esto es un juego y así actuáis: De forma total y absolutamente IRRESPONSABLE… Cada día un poco más cerca del DELITO, por cierto… Espero que algún día, vuestra actitud esté ejemplarmente PENADA y a ti a todos tus “amiguitos” MANIPULADORES, ADOCTRINADORES de menores, ESTORSIONADORES de padres, etc, se os acaben las ganas de REÍROS de nosotros e ignorarnos completamente… Por cierto, vuestras risas no son más que otra muestra de vuestra INTOLERANCIA, AUTORITARISMO y finalmente, falta evidente de RESPETO a otras ideas que no sean la vuestra ÚNICA…
Pero como yo no sólo “insulto”, les voy a explicar a nuestros lectores, no a ti; que sólo sabes reírte estúpidamente sin entrar en debates serios; por qué todas tus acusaciones son eso, estupideces sin ningún sentido:
1) Yo no lo sé todo. Dices eso para (seguir) manipulando a los lectores (“aquí tenéis otro facha”, verdad?). La que te jode es que yo SÍ pueda JUSTIFICAR mis ideas y tu sólo sepas decir estupideces, como ahora mismo estoy demostrando. A eso le llamáis “saberlo todo”. Es la típica excusa de la ignorancia: Si no puedo defenderme con argumentos, voy a DESACREDITAR a mi adversario utilizando los métodos que sean necesarios… Y con eso ya os basta.
2) Yo no pienso que la escuela deba ser sólo en español (o castellano). Yo ADMITO, no sólo el catalán (o mallorquín) en las escuelas. Aceptos muchas otras CULTURAS y LENGUAS, y no sólo el INGLÉS, como lengua internacional. Yo acepto que todo el mundo, en cualquier ámbito, hable la lengua que le de la realísima gana. Lo respeto, y tu? En absoluto. Es a eso que se le llama PENSAMIENTO ÚNICO, manipulador!
3) Internacional comunista? Jajaja… Me troncho con los intentos de manipulación, cuando son tan evidentes como el tuyo… Pero por si acaso, explicaré que el único que intenta HOMEGENEIZAR (comunismo) eres tú y tus amiguitos, al intentar crear una PURA SOCIEDAD CATALANA, donde desaparezca cualquier rastro de otras culturas que la pongan en peligro… Y si me apuras, sí, también intentáis “internacionalizar” el conflicto con tal de arañar apoyos de otras zonas del mundo donde también hay ignorantes que basan sus principios en conceptos TERRITORIALES tan esenciales como los vuestros… (también te meas por las esquinas como los perros?, jajaja!).
Ale, ya puedes seguir diciendo que me creo que lo sé todo, sólo porque SÉ EXPLICAR y argumentar muy solidamente mis ideas… Sigue, sigue tú, que así me ayudas porque me sirves de ejemplo a todas mis ideas… Yo disfruto con esta gran oportunidad de DESTAPAROS y dejaros en evidencia ante todos los que nos leen. Gracias! 🙂 (Aunque soy consciente de que todos mis comentarios serán borrados más tarde o temprano, así sois vosotros…).
Josep Lladó i Nadal
3 febrer, 2014 a 4:17 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Alberto sincerament o vius a un món paralel o estas tan manipulat per els que realment tenen laa força i els mitjans per poder-te haver menjat la cervellera que no es que no em meresquis contestació. Te la mereixes peró la veritat es que un arriba estar tan cansat de sentir “dois” – i ho dic amb tota la tristeza i en tota la bona fe del món- que sincerament ni vull ni desitjo camviar-te. I no ho vull fer perque la raó i el pes de la veritat es la que fa canvia les persones. Jo ja fa anys vaig canviar. ara em sento més alliberat i que vols que et digui…dons si tu vols ja miraras les coses d’un altra manera i si no… dons res. Però sencillamen un pot dir la seva opinió però ha de ser riguros i dubt que tu haguis patit tanta discriminacío. De totes maneras salut i pot ser concient que la inconsiencia no ens dona dret a la mentida, i que l’ignorància pot semblar que ens fa mes lliures pero el que ens fa realment es més esclaus. tu mateix. Adeu
Alberto
3 febrer, 2014 a 15:46 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Josep, déjate de pamplinas de “mundos paralelos” y acusaciones de manipulación sin razonamientos ni pruebas ninguna… Si quieres empezar a debatir de una vez aquí estoy, sino sigue diciendo incoherencias como acostumbráis a hacer…
De todas formas, para que lo de los “mundos paralelos” y mi supuesta manipulación no quede como una posibilidad para los que te leen, te lo replico (algo que tu deberías hacer aprender a hacer, por cierto).
Mi actitud no proviene de ninguna manipulación. Lo que siento y pienso es sobre todo por mi experiencia personal: Yo he estado inmerso muchísimos años en ambientes nacionalistas (más de 20 años). En estos ambientes me “vendieron” que su único interés era la PROMOCIÓN CULTURAL, con la lengua a la cabeza, claro. Me parecía aceptable mientras no ATACARAN a mi lengua materna que también adopté en “tierras catalanas”. Lo entendí tanto que incluso yo también adopté esa lengua (catalán/mallorquín) como lengua “secundaría”… La escribía a la perfección y en determinados momentos, hasta la utilizaba al mismo nivel que mi lengua materna…
Todo cambio cuando hace unos años, se empezó a discriminar mi lengua (castellano) con la mal denominada INMERSIÓN LINGÜÍSTA, puesto que realmente se trataba de discriminar el castellano de forma encubierta… Es decir, no se trataba de inmersión sino de IMPOSICIÓN LINGÜÍSTICA… Y decidí que por ahí ya no iba a pasar: Se empezaba a ver la gran MENTIRA que durante muchos años había sido ocultada para ganar adeptos a la “causa”. Adeptos que, como yo, no tenían esa cultura/lengua como materna…
Y las pretensiones INDEPENDENTISTAS catalanistas han acabado por “cerrar el círculo”… Ya es una evidencia total y absoluta que las verdaderas intenciones de vuestros “grupos de presión” no están directamente relacionadas con la cultura ni la lengua. Y el nacionalismo del que me hablaron mis amigos tampoco era en absoluto una forma de promoción cultural “inofensiva”… Era NACIONALISMO en su vertiente más agresiva, política, rupturista e intolerante…
Y todos los acontecimientos que están ocurriendo en relación a este tema demuestran mis acusaciones una y otra vez… Y el más grave con gran diferencia es el ADOCTRINAMIENTO en las escuelas, con símbolos político/nacionalistas evidentes (la señera, bandera de la independencia, que nada tiene que ver con la cultura). Adicionalmente, conozco en persona a muchos padres que se quejan de que han sido mentidos y coaccionados por los profesores, jefes de estudios y directores de las escuelas e institutos de Baleares… No me lo han contado, he hablado directamente con ellos… Y vosotros estáis en una organización que apoya directamente esta BAZOFIA… Es repulsivo… Lo siento, no es un insulto, es lo que siento.
La conclusión es muy simple para quién tenga dos dedos de frente y no se haya dejado manipular por vosotros: ABSOLUTAMENTE TODO apunta a que estamos ante un movimiento nacionalista radical que no respeta nada ni nadie con tal de conseguir sus objetivos políticos.
Por lo tanto, ni estoy en “dimensiones paralelas”, ni me han manipulado, ni demás “cuentos chinos” que os inventáis con tal de no afrontar un debate, que de partida lo sabéis perdido… De todos modos, permaneceré atento a vuestras respuestas para ver si, finalmente, decís algo más que tonterías sin ningún peso.
Alberto
3 febrer, 2014 a 15:50 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Si te sirve de algo, te voy a echar un cable para que intentes argumentar algo: “LA MEJOR DEFENSA ES UN BUEN ATAQUE”…
Esa esa es la conclusión a la que habéis llegado al ver que ante el castellano era complicado subsistir… Esa es la verdad más coherente y hasta comprensible que podéis argumentar. Hace ya años decidisteis que lo mejor para mantener vuestra lengua era acabar con el castellano en los “territorios de habla catalana”…
Y muchos lingüistas expertos os darán la razón. Aunque también hay muchos que dicen todo lo contrario: Que IMPONER una lengua (sean cuales sean los motivos) es uno de los motivos para acabar con esa lengua… Y yo creo que si seguís por ese camino, vosotros seréis los responsables de acabar con el catalán…
El caso del inglés es un claro ejemplo de esto: Como lengua internacional es el ejemplo más directo de que no imponer una lengua, la hacer ser aceptada: Hace unos 30 años la candidata a lengua “internacional” era el francés, pero “gracias” a la extrema protección de la que “gozaba” esta lengua, los potenciales hablantes la acabaron rechazando. Estos lingüistas dicen que esa fue la razón esencial para que el francés “perdiera esa batalla”. Por cierto, el inglés no dispone de ninguna academia oficial que lo represente, a diferencia del francés, español y otros idiomas… Libertad cultural es el primer paso para que la cultura se mantenga. Todos rechazamos la cultura impuesta (véase la imposición del castellano en tiempos de Franco).
En fin, ya te he dado algunas pistas para que inicies una buena argumentación… ¿podrás? ¿querrás? Perdona que lo dude mucho…
Josep Lladó i Nadal
4 febrer, 2014 a 22:31 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
uffffffff ho sent molt, no sé quins ambients nacionalistes has pasturat tu, en fi, crec que la millor defensa es ignorar la ingnorància, i qui ho vol entendre que ho faci. En fi, al col·legi de La Salle vaig aprendre algunes poques bones lliços… aixi que si vols continuar mentint argumentant damunt la mentida allà tu. I si vols sentirt-te guanyador, allà tu. Jo quan algu pixa fora de test i es creu que la seva es la unica veritat, dons res segueix visquent la teva mentida i contaminant al que puguis. La millor contestació : dons llegeix-te tot el que escdrius- …
i PD: PENSE, el pensa a cops fa mal sobretot a la conciencia…es clar ni ha -i supós que no es el teu cas- que no en tenen cap ni gens ni mica de conciència ni de vergonya.
En fi. Salut i que et vagi be . ahhh y adeú
Alberto
5 febrer, 2014 a 2:41 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Como siempre, NI UNA SOLA ARGUMENTACIÓN que pueda rebatir mis “mentiras”… Sólo veo acusaciones y descalificaciones y ni una sola razón detrás… Interesante…
¿Sabes? Es posible que mienta (o simplemente esté equivocado) pero tu demuestras muy pocas maneras y dotes para rectificarme. Y yo creo que es por varias razones: Incapacidad la primera (todo es defendible si se sabe). Imposibilidad la segunda (aunque sea posible, es muy difícil en este caso). Y la última y más importante, FANATISMO (ante ésta, “apaga y vámonos!”… Adeu “bon” homo…
PD: ¿Te crees que por saber que estudiaste en La Salle la gente va a considerar tus tonterías? Deja de contarnos tu vida y milagros y empieza a ARGUMENTAR de una vez. Y sino, no nos hagas perder el tiempo leyendo cuentos chinos que nada tienen que ver con el tema tratado y sólo buscan “marear la perdiz” y “llevarte el gato al agua”, jajaja!…
Josep Lladó i Nadal
5 febrer, 2014 a 13:59 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
jajajaaja
Tinc millors coses que fer que perdre el temps amb un fanatic que si te el dot de mentir i manipular i tergirversar el llenguate. Peró tranquil no m’ofens. Adeu i sort
Alberto
8 febrer, 2014 a 5:29 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
No esperaba otra cosa de ti: Ni un sólo dato, ni una sola argumentación, ni una sola razón… Ahí queda eso… Gracias por colaborar en descubriros de una vez y para… siempre? 😉
AshleyOl
24 abril, 2015 a 10:18 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
Luvox Non Prescription Discount Viracept No Prescription Code De La Route . Similarities Acid Reflux Otc And Prescription Prilosec Arthritis In Cave Men Buy Tadalafil Brand Online How To Apply Chloromycetin Eye Ointment Cholesterol Study Crestor Renova And Rosacea Acne Medications Cancer Melinoma . Pomegranate Juice And Cancer Yasmin Levy Concerts Tour Dates Rivotril Drug Abuse Ambien And Bipolar Disorder. Integer To Acai Berry Rhumatoid Arthritis Swollen Tailbone Minerals For Hair Loss Women Is Benzonatate A Health .
EL PRESIDENT I LA NOVA CONSELLERA MENTEIXEN A LES FAMÍLIES SOBRE EL TIL | COAPA Balears
6 juny, 2013 a 9:45 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
[…] NOTA: Si heu de menester més informació consulta el RECULL D’INFORMACIÓ TIL: fapamallorca.org/til […]
Tot sobre el Tractament Integrat de Llengües, debats i recursos per als pares | AMIPA CP Duran Estrany
9 juny, 2013 a 21:44 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
[…] https://www.fapamallorca.org/til/ […]
PROJECTE del TIL ies Ramon Llull (1r esborrany) TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES | amipaiesramonllull
14 juny, 2013 a 19:34 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
[…] Aquest és el segon esborrany elaborat per la CCP, que a partir d’ara es sotmet a consulta de professors, pares i alumnes. La votació dels pares es farà el dilluns 17 entre les 19:00 i les 20:00, la reunió amb els delegats dels alumnes es farà el dimarts dia 18 al primer pati (10:45), i el claustre de professors es farà el dimarts dia 18 a les 13:15, Finalment, la discussió i votació del Consell Escolar es farà el dimecres dia 19 a les 13:15 https://www.fapamallorca.org/til/ […]
El Tratamiento Integrado de Lenguas (TIL): la planificación y política lingüística en el punto de mira | Papel de periódico
13 novembre, 2013 a 8:31 (UTC 2) Enllaç a aquest comentari
[…] Palma de Mallorca: Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes, 2013. Disponible en: https://www.fapamallorca.org/til/ (Consulta 6 noviembre […]